8 pratimai padėsiantys išlikti pozityviam

Iš pozityvumo galima pasisemti daug energijos, tačiau daugelis iš mūsų kažkodėl mieliau skęsta neigiamame pasaulyje. Mes susikoncentruojame ties tuo, kas mums neduoda ramybės, galvojame apie tai kaip mums nepavyko kažko gauti, galvojame apie ateities problemas, kurių dar net nėra, ir apie tai, kaip mes nieko negalime pakeisti.

Tačiau yra gerų naujienų! Mes iš tikrųjų visada galime kažką padaryti, kad tai pasikeistų. Sunkiausia visada būna atrasti motyvacijos, jėgų ir tikėjimo šitam reikalui. Bet aš tikrai esu įsitikinęs, jog pokyčiai turi prasidėti viduje. Ir man nereikia dairytis toliau, negu mano paties gyvenimas, jog rasčiau konkretų pavyzdį, apie tai kas atsitinka, kai pradedi keisti save ir kokiu svarbiu atspirties tašku tai tampa, tobulinant savo išorinį bei vidinį pasaulį.

Žemiau pateiksiu keletą paprastų (gal net protingų) patarimų, kurie padės jums žengti žingsnį iš neigiamos pusės į teigiamą ir ten pasilikti.

1. Medituok/ Nuramink savo protą

meditacija

Į šį pratimą įtraukiau “nuramink savo protą”, nes iš savo asmeninės patirties jaučiu, kad tai yra vienas svarbiausių elementų meditacijoje. Mes gyvename pasaulyje, kuris mus pastoviai blaško, sukelia nerimą, stresą ir baimę, dažnai neturime nei vienos laisvos minutės atsikvėpti ir pabūti ramybėje su savimi.

Iš pradžių gali pasirodyti nuobodu ar net baisu, bet kuo daugiau praktikuosiesi, tuo labiau pradėsi mėgautis meditacija. Medituojant pavyksta perimti savo minčių valdymą, jas kontroliuoti ir sutelkti dėmesį. Galiausiai supranti, jog čia tu šito ‘parado’ vedlys, ne tavo mintys. Tokia būsena leidžia diktuoti ir valdyti savo mintis paverčiant jas teigiamomis.

2. Pakankamai išsimiegok

Suprantu, kad turbūt sunku klasifikuoti miegą, kaip pratimą, tačiau mano nuomone, nors psichologiškai tai atrodo lengvas dalykas, daugelis iš mūsų neįvertina miego naudos. Miegant mūsų kūnai energizuojasi ir atsinaujina nuo ankstesnėje dienoje patirtų išbandymų ir nesėkmių.Nesant pakankamam poilsiui sunku įsivaizduoti, jog jūsų kūnas ir protas sutars ir matys pakankamai džiaugsmo pasaulyje ir žvelgs į pusę stiklinės vandens, kaip į pusiau pilną.

3. Išmėgink teigiamus teiginius

Patikėkite manimi, aš buvau skeptikas, kaip ir bet kuris iš jūsų, tačiau turiu pripažinti, jog daugeliui atvejų, tai tikrai man padėjo.

Teigiami teiginiai gali būti įvairaus pavidalo, tačiau visų jų paskirtis vienoda – skleisti pozityvias, geras, energizuojančias mintis, kad primintų jums apie geresnius dalykus pasaulyje ir apie tai, kiek daug iš tikrųjų jūs galite pasiekti. Tinka paprasčiausi teiginiai tokie kaip: “aš esu pasitikintis savimi”, “aš tikiu, kad tai pasieksiu” , “aš galiu tai padaryti”, “aš nieko nebijau”, “aš esu laimingas”, “aš esu sėkmingas”, “aš esu sveikas” ir t.t. Kartodami pozityvius teiginius kelis kartus prieš miegą, ryte ar ramybės būsenoje, patikėkite, įtakosite savo pasąmonę ir pasijusite daug geriau.

4. Valgyk sveikai, kiek įmanoma

What-great-idea

Maistas yra mūsų benzinas, kuris mums suteikia energijos, o valgydami cukrų ir konservantus, vargu ar sau suteiksime reikiamo pozityvumo ir budrumo.

Norite tikėkite, norite ne, bet tinkamai sureguliavus mitybą, ir atsisakius kai kurių žalingų produktų, pasijaučia skirtumas sveikatoje, tampate žvalesnis, energingesnis, į gyvenimą pradedate žvelgti platesnėmis akimis.

5. Ryšys ir bendravimas su žmonėmis

Mūsų pasaulyje 7 milijardai, tačiau daugelis renkasi paviršutinišką bendravimą vieni su kitais, apie nereikšmingus dalykus.

Apsupkite save žmonėmis, kurie jus motyvuoja, su kuriais jaučiatės gerai, iš kurių galite išmokti kažko naudingo. Bendravimas su nuolat besiskundžiančiu pesimistu gali išvarginti ir atimti jėgas, tačiau jei bendravimas neišvengiamas pakreipkite pokalbį teigiama linkme, kalbėkite apie dabartį, būkite ‘dabar’, raskite džiuginančią temą. Nupirkite maisto benamiui, užkalbinkite nepažįstamąjį, tokie dalykai padės pasijusti gyvam, netrukus pastebėsite teigiamus pokyčius savo mintyse bei gyvenime.

6. Rašykite savo mintis

Turbūt iš karto įsivaizduojate kažką tokio “mielas dienorašti, šiandien ji pažvelgė į mane ir aš pasijutau ypatingai, turbūt aš įsimylėjau…” Jeigu taip įsivaizduojate užsirašinėjimą savo minčių, tai neturi būti ta priežastis dėl kurios jūs nerašote apie savo jausmus pojūčius ar potyrius.

Paprastas užsirašinėjimo įprotis gali jus atvesti prie motyvuotų, aiškių ir pozitivių veiksmų. Galite pradėti paprastai užsirašydami tiesiog ką tuo metu galvojate. Kuo labiau lavinsite šį įprotį tuo labiau suprasite save, išmoksite vertinti ir pastebėti save supantį pasaulį.

7. Fizinis aktyvumas

10959827_1030478610299609_7994295558196436026_n

Jeigu dirbate ar daug studijuojate, o jūsų aktyvumas pasibaigia nuėjimu į autobusą ar mašiną, na turbūt suprantate, jog tai nėra reikiamas sveikos gyvensenos kiekis.

Fizinę mankštą aš vertinu ne tik kaip veiklą, kuri padeda kūnui sustiprėti, bet taip pat kaip ritualą teigiamoms mintims vystyti. Man patinka ta būsena, kai sportuodamas pabėgi nuo visų savo problemų ir nereikalingų minčių.

8. Atrask laiko savo mėgstamiems dalykams

Mes visi turime kažką, ką mėgstame veikti. Laiko praleidimas su savo mylimu augintiniu, piešimas, o gal straipsnių rašymas, kad ir kas tai būtų, mes visi turime savo aistrą. Ir žinote ką? Reguliarus laiko praleidimas mėgstamai veiklai, yra puikus įrankis pozityvumui pasiekti bei geroms emocijoms skatinti.

happy-life

Šie paprasti pratimai man padeda kiekvieną dieną pasitikti su šypsena, energija, šviežiomis mintimis ir pasitikėjimu. Žinoma, didelę įtaką daro ir gyvenimas Australijoje, tačiau tik nuo mūsų pačių viskas priklauso.

Daugiau mano įrašų apie gyvenimą Australijoje ir patarimus skaityk čia

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *